Filtros : "Folia Phoniatrica et Logopaedica" Limpar

Filtros



Refine with date range


  • Source: Folia Phoniatrica et Logopaedica. Unidade: FOB

    Subjects: REABILITAÇÃO VOCAL, DISTÚRBIOS DA VOZ, MÉTODOS DE EXPERIMENTAÇÃO

    PrivadoAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      ANTONETTI-CARVALHO, Angélica Emygdio et al. Indirect vocal therapy as a treatment program for behavioral dysphonia: a pilot study. Folia Phoniatrica et Logopaedica, v. 75, n. 4, p. 243-252, 2023Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1159/000529232. Acesso em: 27 abr. 2024.
    • APA

      Antonetti-Carvalho, A. E., Vitor, J. da S., Brasolotto, A. G., & Silvério, K. C. A. (2023). Indirect vocal therapy as a treatment program for behavioral dysphonia: a pilot study. Folia Phoniatrica et Logopaedica, 75( 4), 243-252. doi:10.1159/000529232
    • NLM

      Antonetti-Carvalho AE, Vitor J da S, Brasolotto AG, Silvério KCA. Indirect vocal therapy as a treatment program for behavioral dysphonia: a pilot study [Internet]. Folia Phoniatrica et Logopaedica. 2023 ; 75( 4): 243-252.[citado 2024 abr. 27 ] Available from: https://doi.org/10.1159/000529232
    • Vancouver

      Antonetti-Carvalho AE, Vitor J da S, Brasolotto AG, Silvério KCA. Indirect vocal therapy as a treatment program for behavioral dysphonia: a pilot study [Internet]. Folia Phoniatrica et Logopaedica. 2023 ; 75( 4): 243-252.[citado 2024 abr. 27 ] Available from: https://doi.org/10.1159/000529232
  • Source: Folia Phoniatrica et Logopaedica. Unidade: FOB

    Subjects: PROCESSOS PSICOLÓGICOS, LEITURA, COMPREENSÃO DA LEITURA, CRIANÇAS, BRASIL

    Acesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      FERREIRA-MATTAR, Tais de Lima et al. An exploration of the Rapid Automatic Naming Test as administered to Brazilian children. Folia Phoniatrica et Logopaedica, v. 72, n. 4, p. 316-324, 2020Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1159/000501535. Acesso em: 27 abr. 2024.
    • APA

      Ferreira-Mattar, T. de L., Roama-Alves, R. J., Gomes, F. A., Freire, T., Ciasca, S. M., & Crenitte, P. A. P. (2020). An exploration of the Rapid Automatic Naming Test as administered to Brazilian children. Folia Phoniatrica et Logopaedica, 72( 4), 316-324. doi:10.1159/000501535
    • NLM

      Ferreira-Mattar T de L, Roama-Alves RJ, Gomes FA, Freire T, Ciasca SM, Crenitte PAP. An exploration of the Rapid Automatic Naming Test as administered to Brazilian children [Internet]. Folia Phoniatrica et Logopaedica. 2020 ; 72( 4): 316-324.[citado 2024 abr. 27 ] Available from: https://doi.org/10.1159/000501535
    • Vancouver

      Ferreira-Mattar T de L, Roama-Alves RJ, Gomes FA, Freire T, Ciasca SM, Crenitte PAP. An exploration of the Rapid Automatic Naming Test as administered to Brazilian children [Internet]. Folia Phoniatrica et Logopaedica. 2020 ; 72( 4): 316-324.[citado 2024 abr. 27 ] Available from: https://doi.org/10.1159/000501535
  • Source: Folia Phoniatrica et Logopaedica. Unidade: FOB

    Subjects: VOZ (FISIOLOGIA), IDOSOS, MEIA IDADE, ADULTOS

    Acesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      MARINO, Viviane Cristina de Castro et al. Normative nasalance scores for middle-aged and elderly speakers of brazilian portuguese. Folia Phoniatrica et Logopaedica, v. 70, n. 2, p. 82-89, 2018Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1159/000489334. Acesso em: 27 abr. 2024.
    • APA

      Marino, V. C. de C., Cardoso, V. M., Boer, G. de, Dutka, J. de C. R., Fabbron, E. M. G., & Bressmann, T. (2018). Normative nasalance scores for middle-aged and elderly speakers of brazilian portuguese. Folia Phoniatrica et Logopaedica, 70( 2), 82-89. doi:10.1159/000489334
    • NLM

      Marino VC de C, Cardoso VM, Boer G de, Dutka J de CR, Fabbron EMG, Bressmann T. Normative nasalance scores for middle-aged and elderly speakers of brazilian portuguese [Internet]. Folia Phoniatrica et Logopaedica. 2018 ; 70( 2): 82-89.[citado 2024 abr. 27 ] Available from: https://doi.org/10.1159/000489334
    • Vancouver

      Marino VC de C, Cardoso VM, Boer G de, Dutka J de CR, Fabbron EMG, Bressmann T. Normative nasalance scores for middle-aged and elderly speakers of brazilian portuguese [Internet]. Folia Phoniatrica et Logopaedica. 2018 ; 70( 2): 82-89.[citado 2024 abr. 27 ] Available from: https://doi.org/10.1159/000489334
  • Source: Folia Phoniatrica et Logopaedica. Unidade: FOB

    Subjects: DISLEXIA, TRANSTORNOS DE APRENDIZAGEM, FONOTERAPIA

    Acesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      FERRAZ, Erika et al. Effects of a phonological reading and writing remediation program in students with dyslexia: intervention for specific learning disabilities. Folia Phoniatrica et Logopaedica, v. 70, n. 2, p. 59-73, 2018Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1159/000489091. Acesso em: 27 abr. 2024.
    • APA

      Ferraz, E., Gonçalves, T. dos S., Freire, T., Mattar, T. de L. F., Lamônica, D. A. C., Maximino, L. P., & Crenitte, P. A. P. (2018). Effects of a phonological reading and writing remediation program in students with dyslexia: intervention for specific learning disabilities. Folia Phoniatrica et Logopaedica, 70( 2), 59-73. doi:10.1159/000489091
    • NLM

      Ferraz E, Gonçalves T dos S, Freire T, Mattar T de LF, Lamônica DAC, Maximino LP, Crenitte PAP. Effects of a phonological reading and writing remediation program in students with dyslexia: intervention for specific learning disabilities [Internet]. Folia Phoniatrica et Logopaedica. 2018 ; 70( 2): 59-73.[citado 2024 abr. 27 ] Available from: https://doi.org/10.1159/000489091
    • Vancouver

      Ferraz E, Gonçalves T dos S, Freire T, Mattar T de LF, Lamônica DAC, Maximino LP, Crenitte PAP. Effects of a phonological reading and writing remediation program in students with dyslexia: intervention for specific learning disabilities [Internet]. Folia Phoniatrica et Logopaedica. 2018 ; 70( 2): 59-73.[citado 2024 abr. 27 ] Available from: https://doi.org/10.1159/000489091
  • Source: Folia Phoniatrica et Logopaedica. Unidades: FOB, FO

    Subjects: METALINGUAGEM, AVALIAÇÃO DA LINGUAGEM, TRANSTORNOS DE APRENDIZAGEM, ESCRITA

    Acesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      HAGE, Simone Rocha de Vasconcellos et al. Syntactic awareness and text production in brazilian portuguese students with learning disabilities. Folia Phoniatrica et Logopaedica, v. 67, n. 6, p. 315-320, 2015Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1159/000444919. Acesso em: 27 abr. 2024.
    • APA

      Hage, S. R. de V., Azevedo, N. C., Nicolielo-Carrilho, A. P., & Tabaquim, M. de L. M. (2015). Syntactic awareness and text production in brazilian portuguese students with learning disabilities. Folia Phoniatrica et Logopaedica, 67( 6), 315-320. doi:10.1159/000444919
    • NLM

      Hage SR de V, Azevedo NC, Nicolielo-Carrilho AP, Tabaquim M de LM. Syntactic awareness and text production in brazilian portuguese students with learning disabilities [Internet]. Folia Phoniatrica et Logopaedica. 2015 ; 67( 6): 315-320.[citado 2024 abr. 27 ] Available from: https://doi.org/10.1159/000444919
    • Vancouver

      Hage SR de V, Azevedo NC, Nicolielo-Carrilho AP, Tabaquim M de LM. Syntactic awareness and text production in brazilian portuguese students with learning disabilities [Internet]. Folia Phoniatrica et Logopaedica. 2015 ; 67( 6): 315-320.[citado 2024 abr. 27 ] Available from: https://doi.org/10.1159/000444919
  • Source: Folia Phoniatrica et Logopaedica. Unidade: FOB

    Subjects: FISSURA LÁBIOPALATINA, LÍNGUA PORTUGUESA, BRASIL, CAVIDADE NASAL (FISIOPATOLOGIA), ESTIMULAÇÃO

    Acesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      MARINO, Viviane Cristina de Castro et al. Normative nasalance scores for brazilian portuguese using new speech stimuli. Folia Phoniatrica et Logopaedica, v. 67, n. 5, p. 238–244, 2015Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1159/000441976. Acesso em: 27 abr. 2024.
    • APA

      Marino, V. C. de C., Dutka, J. de C. R., Boer, G. de, Cardoso, V. M., Ramos, R. G., & Bressmann, T. (2015). Normative nasalance scores for brazilian portuguese using new speech stimuli. Folia Phoniatrica et Logopaedica, 67( 5), 238–244. doi:10.1159/000441976
    • NLM

      Marino VC de C, Dutka J de CR, Boer G de, Cardoso VM, Ramos RG, Bressmann T. Normative nasalance scores for brazilian portuguese using new speech stimuli [Internet]. Folia Phoniatrica et Logopaedica. 2015 ; 67( 5): 238–244.[citado 2024 abr. 27 ] Available from: https://doi.org/10.1159/000441976
    • Vancouver

      Marino VC de C, Dutka J de CR, Boer G de, Cardoso VM, Ramos RG, Bressmann T. Normative nasalance scores for brazilian portuguese using new speech stimuli [Internet]. Folia Phoniatrica et Logopaedica. 2015 ; 67( 5): 238–244.[citado 2024 abr. 27 ] Available from: https://doi.org/10.1159/000441976
  • Source: Folia Phoniatrica et Logopaedica. Unidade: FM

    Subjects: DISLEXIA, AUDIOLOGIA, AUDIÇÃO, LINGUAGEM INFANTIL, HABILIDADES PARA LEITURA

    Acesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      MURPHY, C. F. B. e SCHOCHAT, E. Effect of Nonlinguistic Auditory Training on Phonological and Reading Skills. Folia Phoniatrica et Logopaedica, v. 63, n. 3, p. 147-153, 2011Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1159/000316327. Acesso em: 27 abr. 2024.
    • APA

      Murphy, C. F. B., & Schochat, E. (2011). Effect of Nonlinguistic Auditory Training on Phonological and Reading Skills. Folia Phoniatrica et Logopaedica, 63( 3), 147-153. doi:10.1159/000316327
    • NLM

      Murphy CFB, Schochat E. Effect of Nonlinguistic Auditory Training on Phonological and Reading Skills [Internet]. Folia Phoniatrica et Logopaedica. 2011 ; 63( 3): 147-153.[citado 2024 abr. 27 ] Available from: https://doi.org/10.1159/000316327
    • Vancouver

      Murphy CFB, Schochat E. Effect of Nonlinguistic Auditory Training on Phonological and Reading Skills [Internet]. Folia Phoniatrica et Logopaedica. 2011 ; 63( 3): 147-153.[citado 2024 abr. 27 ] Available from: https://doi.org/10.1159/000316327
  • Source: Folia Phoniatrica et Logopaedica. Unidade: FOB

    Subjects: DISTÚRBIOS DA FALA, TRANSTORNOS MOTORES, FATORES SEXUAIS, FATORES ETÁRIOS, CRIANÇAS

    Acesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      MODOLO, Daniela Jovel et al. Oral and vocal fold diadochokinesis in children. Folia Phoniatrica et Logopaedica, v. 63, n. 1, p. 1-8, 2011Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1159/000319728. Acesso em: 27 abr. 2024.
    • APA

      Modolo, D. J., Berretin-Felix, G., Genaro, K. F., & Brasolotto, A. G. (2011). Oral and vocal fold diadochokinesis in children. Folia Phoniatrica et Logopaedica, 63( 1), 1-8. doi:10.1159/000319728
    • NLM

      Modolo DJ, Berretin-Felix G, Genaro KF, Brasolotto AG. Oral and vocal fold diadochokinesis in children [Internet]. Folia Phoniatrica et Logopaedica. 2011 ; 63( 1): 1-8.[citado 2024 abr. 27 ] Available from: https://doi.org/10.1159/000319728
    • Vancouver

      Modolo DJ, Berretin-Felix G, Genaro KF, Brasolotto AG. Oral and vocal fold diadochokinesis in children [Internet]. Folia Phoniatrica et Logopaedica. 2011 ; 63( 1): 1-8.[citado 2024 abr. 27 ] Available from: https://doi.org/10.1159/000319728
  • Source: Folia Phoniatrica et Logopaedica. Unidade: FM

    Subjects: GAGUEIRA, FLUÊNCIA, TRANSTORNOS DA LINGUAGEM, FATORES ETÁRIOS

    Acesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      JUSTE, Fabiola Staróbole e ANDRADE, Claudia Regina Furquim de. Speech Disfluency Types of Fluent and Stuttering Individuals: Age Effects. Folia Phoniatrica et Logopaedica, v. 63, n. 2, p. 57-64, 2011Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1159/000319913. Acesso em: 27 abr. 2024.
    • APA

      Juste, F. S., & Andrade, C. R. F. de. (2011). Speech Disfluency Types of Fluent and Stuttering Individuals: Age Effects. Folia Phoniatrica et Logopaedica, 63( 2), 57-64. doi:10.1159/000319913
    • NLM

      Juste FS, Andrade CRF de. Speech Disfluency Types of Fluent and Stuttering Individuals: Age Effects [Internet]. Folia Phoniatrica et Logopaedica. 2011 ; 63( 2): 57-64.[citado 2024 abr. 27 ] Available from: https://doi.org/10.1159/000319913
    • Vancouver

      Juste FS, Andrade CRF de. Speech Disfluency Types of Fluent and Stuttering Individuals: Age Effects [Internet]. Folia Phoniatrica et Logopaedica. 2011 ; 63( 2): 57-64.[citado 2024 abr. 27 ] Available from: https://doi.org/10.1159/000319913
  • Source: Folia Phoniatrica et Logopaedica. Unidade: FM

    Subjects: PATOLOGIA DA FALA E DA LINGUAGEM (DIAGNÓSTICO), AUDIOLOGIA (EDUCAÇÃO), AMÉRICA DO SUL, BRASIL

    Acesso à fonteAcesso à fonteDOIHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      FERNANDES, Fernanda Dreux M. et al. Emerging Issues Concerning the Education of Speech and Language Pathologists and Audiologists in Brazil and South America. Folia Phoniatrica et Logopaedica, v. 62, n. 5, p. 223-227, 2010Tradução . . Disponível em: https://doi.org/10.1159/000314784. Acesso em: 27 abr. 2024.
    • APA

      Fernandes, F. D. M., Andrade, C. R. F. de, Befi-Lopes, D. M., Wertzner, H. F., & Limongi, S. C. O. (2010). Emerging Issues Concerning the Education of Speech and Language Pathologists and Audiologists in Brazil and South America. Folia Phoniatrica et Logopaedica, 62( 5), 223-227. doi:10.1159/000314784
    • NLM

      Fernandes FDM, Andrade CRF de, Befi-Lopes DM, Wertzner HF, Limongi SCO. Emerging Issues Concerning the Education of Speech and Language Pathologists and Audiologists in Brazil and South America [Internet]. Folia Phoniatrica et Logopaedica. 2010 ; 62( 5): 223-227.[citado 2024 abr. 27 ] Available from: https://doi.org/10.1159/000314784
    • Vancouver

      Fernandes FDM, Andrade CRF de, Befi-Lopes DM, Wertzner HF, Limongi SCO. Emerging Issues Concerning the Education of Speech and Language Pathologists and Audiologists in Brazil and South America [Internet]. Folia Phoniatrica et Logopaedica. 2010 ; 62( 5): 223-227.[citado 2024 abr. 27 ] Available from: https://doi.org/10.1159/000314784
  • Source: Folia Phoniatrica et Logopaedica. Unidade: HRAC

    Subjects: CORDAS VOCAIS, LARINGOSCOPIA

    Acesso à fonteHow to cite
    A citação é gerada automaticamente e pode não estar totalmente de acordo com as normas
    • ABNT

      RUIZ, Daniela Maria Cury Ferreira et al. Laryngeal microweb and vocal nodules: clinical study in a brazilian population. Folia Phoniatrica et Logopaedica, v. 58, n. 6, p. 392-399, 2006Tradução . . Disponível em: http://content.karger.com/ProdukteDB/produkte.asp?Aktion=ShowPDF&ArtikelNr=95000&Ausgabe=232147&ProduktNr=224177&filename=95000.pdf. Acesso em: 27 abr. 2024.
    • APA

      Ruiz, D. M. C. F., Pontes, P., Behlau, M., & Richieri-Costa, A. (2006). Laryngeal microweb and vocal nodules: clinical study in a brazilian population. Folia Phoniatrica et Logopaedica, 58( 6), 392-399. Recuperado de http://content.karger.com/ProdukteDB/produkte.asp?Aktion=ShowPDF&ArtikelNr=95000&Ausgabe=232147&ProduktNr=224177&filename=95000.pdf
    • NLM

      Ruiz DMCF, Pontes P, Behlau M, Richieri-Costa A. Laryngeal microweb and vocal nodules: clinical study in a brazilian population [Internet]. Folia Phoniatrica et Logopaedica. 2006 ; 58( 6): 392-399.[citado 2024 abr. 27 ] Available from: http://content.karger.com/ProdukteDB/produkte.asp?Aktion=ShowPDF&ArtikelNr=95000&Ausgabe=232147&ProduktNr=224177&filename=95000.pdf
    • Vancouver

      Ruiz DMCF, Pontes P, Behlau M, Richieri-Costa A. Laryngeal microweb and vocal nodules: clinical study in a brazilian population [Internet]. Folia Phoniatrica et Logopaedica. 2006 ; 58( 6): 392-399.[citado 2024 abr. 27 ] Available from: http://content.karger.com/ProdukteDB/produkte.asp?Aktion=ShowPDF&ArtikelNr=95000&Ausgabe=232147&ProduktNr=224177&filename=95000.pdf

Digital Library of Intellectual Production of Universidade de São Paulo     2012 - 2024